Statut Domu Pomocy Społecznej w Kowarach

Adam Szumowski
Kategoria:

Załącznik do Uchwały Nr XXXI/183/13 Rady Powiatu Jeleniogórskiego z dnia 27 czerwca 2013 r.

S T A T U T
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W KOWARACH

ROZDZIAŁ 1

Postanowienia ogólne

ˆ§ 1

  1. Dom Pomocy Społecznej w Kowarach, zwany dalej „Domem”, działa na podstawie:
    1) Zarządzenia nr 52/91 Wojewody Jeleniogórskiego z dnia 30 października 1991 roku,
    2) ustawy o samorządzie powiatowym,
    3) ustawy o finansach publicznych,
    4) ustawy o pomocy społecznej,
    5) rozporządzeniu w sprawie domów pomocy społecznej,
    6) innych aktów prawnych regulujących zakres działania Domu.

ˆ§ 2

Dom jest Domem dla osób przewlekle somatycznie chorych.

ˆ§ 3

Siedzibą Domu jest miejscowość Kowary w powiecie jeleniogórskim.

ˆ§ 4

  1. Dom jest jednostką organizacyjną pomocy społecznej Powiatu Jeleniogórskiego.
  2. Dom prowadzony jest w formie jednostki budżetowej.
  3. Nadzór nad działalnością Domu sprawuje Starosta Jeleniogórski przy pomocy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jeleniej Górze.

ˆ§ 5

Nadzór nad jakością działalności Domu oraz nad jakością usług, dla których minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określił standardy, a także nad zgodnością zatrudnienia pracowników Domu z wymaganiami kwalifikacyjnymi sprawuje Wojewoda Dolnośląski.

ROZDZIAŁ II

ˆ§ 6

Przedmiot i zakres działania

  1. Dom realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej wymienione w ustawie o pomocy społecznej oraz inne zadania przewidziane w odrębnych ustawach.
  2. Do zadań Domu należy w szczególności:
    1) zapewnienie mieszkańcom całodobowej opieki, zaspakajanie niezbędnych potrzeb bytowych, wspomagających i społecznych na poziomie obowiązującego standardu,
    2) umożliwianie i organizowanie mieszkańcom pomocy w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługujących im na podstawie odrębnych przepisów.

ˆ§ 7

Dom podejmuje działania w sprawach pozyskiwania środków oraz innych funduszy na realizację programów i projektów odpowiadających celom pomocy społecznej z zakresu funkcjonowania Domu.

ˆ§ 8

W celu realizacji zadań Dom współpracuje ze środowiskiem lokalnym, ośrodkami pomocy społecznej, sądami, podmiotami leczniczymi, kościołami i związkami wyznaniowymi oraz organizacjami społecznymi.

ROZDZIAŁ III

Organizacja i zarządzanie

ˆ§ 9

  1. Domem kieruje i reprezentuje go na zewnątrz Dyrektor, którego zatrudnia i zwalnia Zarząd Powiatu Jeleniogórskiego,
  2. Podczas nieobecności Dyrektora zastępuje osoba przez niego upoważniona.
  3. Dyrektor jest przełożonym zatrudnionych w Domu pracowników.

ˆ§ 10

  1. Strukturę organizacyjną, zasady funkcjonowania i szczegółowy zakres zadań Domu określa opracowany przez Dyrektora Domu Regulamin Organizacyjny przyjęty przez Zarząd Powiatu Jeleniogórskiego.
  2. Organizacja Domu, zakres i poziom usług świadczonych przez Dom uwzględnia w szczególności zasadę poszanowania wolności, intymności, godności i poczucia bezpieczeństwa mieszkańców Domu oraz uwzględnia stopień ich fizycznej i psychicznej sprawności.

ˆ§ 11

Dom używa pieczątki podłużnej z pełną nazwą Domu i adresem jego siedziby.

ˆ§ 12

Wszelkie zmiany niniejszego Statutu wymagają zachowania trybu właściwego do jego ustalenia.